miércoles, 27 de noviembre de 2013

Tasca optativa

Aquesta entrada és per explicar en què consisteix la meva tasca optativa. Vàrem haver de fer una recerca d'una bona pràctica relacionada amb les TIC a l'Educació Primària. En el meu cas, vaig elegir "O Recanto de Leo". 


O Recanto de Leo és un blog d'una biblioteca escolar. Aquest projecte s'ha duït a terme a Pontevedra, concretament al CEIP A Lama. 

Com a informació relevant diré que ha rebut el primer premi en el Concurs Nacional de Bones Pràctiques per la Dinamització e Innovació de les Biblioteques Escolars amb el segell Leer.es. I a més, va ser el primer classificat en el VI Edició del Premi Espiral d'Edublogs 2012 en la Categoria de Blogs de Biblioteca Escolar.

Aquesta difícil feina la duen a terme concretament tres mestres del centre, que són els administradors i els encarregats de transmetre totes les activitats de l'alumnat a través d'aquests blogs. Són na Cristina Campos Pérez, Rafael Sánchez y Agustino Rodriguez.



És un blog que s'actualitza molt sovint, i que et fica de ple en la realitat del dia a dia en aquesta escola. Aquí vos deix el meu prezi de la presentació que faré a classe dia 3, on us explicaré més detalladament en què consisteix aquest blog:






Com a opinió personal, he de dir que aquesta recerca d'una bona pràctica m'ha ajudat a veure que es necessita molta implicació per part de l'escola per arribar a les famílies, i per fer de les TIC una eina per juntar a tota l'escola en un projecte comú. O aquest és el cas de la meva bona pràctica.
O Recanto de Leo em va cridar l'atenció per l'estima que es veu en les paraules, per saber com dirigir-se a les famílies i com fer que els nens disfrutin de la lectura. No tenen una simple biblioteca a la que fan una visita a infantil i una altra a primària, si no que està inclosa en el seu dia a dia; la decoren, aprofiten els contes per crear activitats, fan obres de teatre etc.
Personalment, adoro la lectura i aquest és el principal motiu per el que he volgut cercar una pràctica relacionada amb això, i crec que O Recanto de Leo compleix totes les meves espectatives. És una feina que es fa de forma voluntària per uns quants mestres i que ha d'estar valorada.

No hay comentarios:

Publicar un comentario